A tömeges elterjedésüknek ugyan gátat szab az akkumulátorok szolid teljesítménye, rövid élettartama és a magas nyersanyagárak miatti drága előállítása, de tény, hogy a hangtalanul suhanó kétkerekűek néhány éven belül valós konkurenciát fognak jelenteni robbanómotoros társaiknak. Elég, ha a Sárváron gyártott Brammo motorokra gondolunk, melyek végsebessége és hatótávja már megközelíti egy modern 250-es utcai motorét.

Brammo
160 feletti végsebesség és több mint 100 mérföld hatótáv, vagyis tökéletesen helyettesíti benzines társait. Már csak a vételár okozhat fejtörést...

Persze nem mindenki engedheti meg magának, hogy 15 000 eurót fizessen egy száguldó porszívóért, de aki találékony, és van kedve illetve ideje egy kicsit barkácsolni, az a boltokból könnyedén beszerezheti az építéshez szükséges alapanyagokat. Ha belegondolunk, az elektromos hajtásnak számos előnye van a benzines változatokkal szemben: a környezetbarát technika jól használható a csarnokokban, gyártelepeken, és az egyszerű hajtáslánc is olyan kevés alkatrészből áll, hogy a kész gép megépítése nem okozhat fejtörést a szerelésben jártas motorosoknak.

Nagyjából kétszázezer forintból készült a fenti motor, mely akár hatvan kilométeres hatótávra képes. Kimondottan takarékos a jármű, hiszen kb. 100 forintból lehet megtenni vele ezt a távolságot, szemben a benzines robogók 6-800 forintos költségével. Vagyis egy év alatt - ha feltételezzük, hogy minden egyes munkanap motorral járt az építő - gyakorlatilag megspórolta az bekerülés teljes összegét az üzemanyagon megtakarított forintokkal. A legszebb a dologban, hogy a forgalomba helyezése sem igényel túlzott macerát, hiszen a 300W alatti teljesítményű, elektromos hajtású két- és háromkerekűek kerékpárnak számítanak itthon, vagyis a közúti forgalomban nem vonatkoznak rájuk a motorokra illetve a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó előírások.

Akit bővebben érdekelnek a házi építésű elektromos motorok, azok a Buildelectricmotorcycle oldalon találhatnak további tippeket.